Evenementen

Elk jaar organiseert de evenementencommissie van Volta verschillende sportieve en altijd gezellige evenementen. Kom vooral een keer meedoen, ook als je nog weinig tenniservaring hebt en/of kort lid bent. De data van alle evenementen voor dit jaar vind je in de jaarkalender. Ter herinnering en om je aan te melden ontvang je voor elk evenement een email met uitnodiging om mee te doen en je aan te melden.

Heb je tijd en zin om te helpen met de organisatie van een of meer van de activiteiten mail dan naar [email protected]. Gezien het grote aantal evenementen kunnen we extra hulp altijd wel gebruiken.

Openingstoernooi

Het (zomer)seizoen bij Volta start traditiegetrouw met het openingstoernooi. Dit toernooi vindt plaats eind maart of begin april op zondagmiddag. Een gezellig toernooi waar je ook alvast tennisplannen kan maken voor de rest van het seizoen.

Racketavond

Vanaf half april tot half september kun je iedere dinsdagavond gezellig een balletje slaan. Partijen duren een half uur. Je moet 10 minuten voor het hele of halve uur aanwezig zijn om met de volgende ronde mee te kunnen doen. Je wordt een half uur gekoppeld aan een ander Voltalid bij voorkeur voor een gemengd dubbel. Voor zover mogelijk worden partijen ingedeeld op basis van sterkte. We spelen tot zonsondergang. Begin april is dat maar tot acht uur, maar midden in de zomer gaan we soms wel tot half elf door. Ook beginners in deze sport zijn van harte welkom! We beginnen om 18:30 en vanaf eind mei tot rond half augustus om 19:00.

Racketochtend

Elke donderdagochtend kun je meedoen aan de racketochtend. Deze werd in de winter van 2022/2023 voor het eerste georganiseerd. Eerst alleen in de winter, maar op veler verzoek gaan we er voorlopig gewoon mee door. Op donderdagochtend vanaf half tien zijn in elk de banen 1 en 2 gereserveerd (en 3 is vaak ook vrij). Als je je 06-nummer doorgeeft via dit mailadres, kom je in de Whatsapp-groep, en kun je van tevoren zien wie er op een bepaalde donderdag meedoen. Maar ook als je niet in de appgroep zit, kun je gewoon spontaan komen en meedoen!  Als de belangstelling groot genoeg blijven we dit jaarrond doen.

VOD

VOD staat voor 'Volta Onderlinge Dubbels'. Elk jaar spelen we in mei/juni een VOD-toernooi, op vier vrijdagavonden. We vormen maximaal zes teams van minimaal vier personen. Elke avond speelt iedere deelnemer twee potjes van een half uur. Het gaat vooral om spelplezier en om de gezelligheid eromheen.

Clubkampioenschappen

Twee keer per jaar organiseren we “officiële”  clubkampioenschappen. In het voorjaar is dat in juni voor de dames en heren enkels en mixed dubbels. Eind augustus/begin september vinden de clubkampioenschappen voor de heren en dames dubbel plaats. Het zijn altijd gezellige weken bij Volta met spannende potjes op de baan en publiek op het terras. Met als hoogtepunt natuurlijk de altijd druk bezochte finales op zondagmiddag.

Thuisblijverstoernooi

Nog een oude Volta-traditie, het thuisblijverstoernooi. Iedereen kan meedoen, ook wie nog niet veel tenniservaring heeft. We spelen het toernooi op drie avonden (maandag, woensdag en vrijdag) in één week van de zomervakantie, meestal in augustus. Met mooi weer en lange avonden krijg je hier vanzelf een vakantiegevoel van!

Herfsttoernooi

In het najaar organiseren we op een middag in het weekend het herfsttoernooi. Gewoon een gezellig toernooitje voor iedereen die zin heeft in een sportieve en gezellige middag. Mandarijntjes en speculaas staan klaar bij de bar.

Wintertennis

Vanaf half november tot half maart organiseren we elke zondagmiddag Volta Wintertennis. Als je meedoet speel je tussen 12 en 14 uur een potje van een uur, een mixed dubbel, damesdubbel of, herendubbel, elke keer weer met een andere partner en tegenstander.  Je wordt zoveel mogelijk op speelsterkte ingedeeld. Je kunt zelf aangeven hoeveel zondagen je mee wilt doen. Ook als je maar een enkele mee wilt spelen ben je van harte welkom!

Nieuwjaarstoernooi

Aan het einde van de kerstvakantie vindt het nieuwjaarstoernooi plaats op een middag in het weekend. Na de feestdagen voor iedereen die sportief het nieuwe jaar wil beginnen en wil proosten op weer een mooi tennisjaar!