Tennislessen en competitie jeugd

TENNISTRAINING

De trainingen bij Volta worden verzorgd door Heinerman tennis. Let op: je dient je aan te melden voor les bij Heinerman, maar daarnaast moet je je ook opgeven bij Volta als tennislid.

Het contributiebedrag is al inclusief 17 tennislessen in het zomerseizoen (1x per week), maar natuurlijk kun je ook twee keer per week trainen en worden er 19 trainingen in het winterseizoen aangeboden. Ook zijn proeflessen mogelijk, kijk hiervoor op bovenstaande link naar de Heinerman Tennis website. Het aanspreekpunt voor LTC Volta is Maxime Hoksbergen ([email protected]).

TENNISCOMPETITIE

Bij (bijna) elke sport vinden er naast de training ook wedstrijden plaats. Want wat is er leuker dan hetgeen je hebt geleerd tijdens de training, toe te passen in een wedstrijd? Dit kan in de vorm van competitie en toernooitjes. Hierdoor word je nog beter in deze leuke sport.

Het “Tenniskids” programma van de KNLTB is geheel afgestemd op de leeftijd en mogelijkheden van kinderen. Daardoor leren ze het tennisspel razendsnel spelen. Vier kleuren brengen hun vooruitgang in kaart: blauw, rood, oranje en groen. Bij iedere kleur horen andere leeftijden, baangroottes en balsoorten.

Blauw is speciaal gericht op kids van 4-6 jaar. We starten dit jaar een aantal lessen voor kinderen van deze leeftijd. Rood is voor kinderen t/m 8 jaar. Het gaat vooral om veel tennissen en spelletjes doen met kinderen van andere clubs. Bij oranje (8-10 jaar) gaat het er al iets serieuzer aan toe en speel je als club tegen andere clubs. Je speelt dan korte enkels en dubbels van 4 gewonnen games. Bij groen (10-12 jaar) worden er per team van 4 spelers vier enkels en twee dubbels gespeeld van twee sets.

Uitgespeeld bij groen? De junioren competitie is aangepast om de overstap van groene naar gele ballen te vergemakkelijken. Er zijn meerdere categorieën in leeftijd (11 t/m 14 en 13 t/m 17 jaar) en speelsterkte. Ook als beginner kun je nu prima in de gele competitie meespelen.

In elke kleur speel je met een Volta-team van 4-6 kinderen een aantal zondagen competitie bij LTC Volta en clubs in de buurt van Amersfoort. Deze competitie wordt 7x in het voorjaar en 5x in het najaar gespeeld. Over het inschrijven voor deze competitie word je apart per mail geïnformeerd.

Van de ouders van competitie spelende kinderen wordt bij de thuiswedstrijden een bijdrage verwacht, door teamcaptain te zijn, te begeleiden tijdens de warming-up, versnaperingen te verzorgen en/of standen bij te houden. Informatie hierover wordt in de app-groepen van de competitieteams gedeeld.

Toernooitjes

Zoek je nog meer speelmomenten of uitdaging, dan organiseren verschillende verenigingen in de regio Tenniskids toernooitjes voor kinderen in rood, oranje, groen en geel. Tijdens een Tenniskids toernooitje worden veel (korte) partijtjes gespeeld. De kalender van deze toernooitjes hangt op het prikbord in het clubhuis, of kijk op de knltb site. De informatie wordt ook vaak gedeeld via app of mail.