Activiteiten jeugd

Activiteiten georganiseerd door de jeugdcommissie

Ieder jaar organiseert de jeugdcommissie allerlei leuke activiteiten voor de jeugd.

Openingsactiviteit

De start van het nieuwe tennisseizoen vieren we elk jaar rond begin april met een activiteit voor de jeugd. Kinderen die meedoen worden ingedeeld op leeftijd en spelen tenni spelletjes of een partijtje. Natuurlijk is er wat lekkers om het seizoen in te luiden.

Mini Maxi toernooi

Bij het Mini Maxi toernooi, meestal rond Hemelvaartsdag spelen kinderen dubbelwedstijdjes met hun papa/mama, opa/oma, neef/nicht of misschien met hun buurman of grote broer of zus. Je schrijft in met iemand die ouder is dan 18 jaar en daarmee ga je de baan op! Maar je kunt ook als senior meedoen met je (klein)kind, neefje, nichtje of buurmeisje, -jongen. Je kan je ook individueel inschrijven, dan gaan wij op zoek naar een maatje. Alles mag en kan! Kom je het leukst/gekst verkleed? Dan win je sowieso een prijs :) De kinderen worden ingedeeld op kleur, maar het gaat bij dit toernooi vooral om de lol en gezelligheid! Er hoeft slechts 1 persoon lid te zijn van Volta om mee te doen als koppel.

Tenniskamp

Veel jeugdleden kijken altijd erg uit naar het Volta tenniskamp. Dit absolute hoogtepunt van het jaar vindt doorgaans plaats begin juli. Het is altijd een superleuk weekend bomvol gezellige activiteiten zoals:

• tennisclinics
  • buitenactiviteiten in het bos
  • bbq’en
  • feestavond
  • slapen in een tent in de buurt van Volta.

Het kamp duurt van zaterdagochtend tot en met zondagochtend.

Grote clubactie

Elk jaar doet Volta mee met de Grote Clubactie. Per jaar bepalen we een mooi doel voor de jeugd. Mocht je een leuk idee hebben wat we kunnen aan schaffen voor de jeugd van Volta, laat het ons dan weten. De loten worden in het najaar verkocht, vanaf half september.

Clubkampioenschappen en eindfeest

Eind september organiseren wij de jeugdclubkampioenschappen. Iedereen die les heeft gehad in het zomerseizoen kan zich inschrijven. Er wordt ingedeeld op kleur en gespeeld in poules, dus je speelt altijd een minimum aantal wedstrijdjes volgens de KNLTB regels. De winnaars van de poules gaan door naar de (kruis)finales. Na de finales worden de clubkampioenschappen afgesloten met het spetterende eindfeest op een vrijdag, meestal eind september, vol met tennis en niet-tennis activiteiten.